Dåliga ovanor

Jag har tre stycken dåliga ovanor som till och med kan skada mig i längden, jag försöker att tänka att inte göra dessa ovanor men det är så sjukt svårt att sluta när man väl har fått in det i sin rutin, haha jag tar för givet att ni förstår hur jag menar.

Jag biter & river på mina naglar, helst på sidan av nageln för att där är det typ som en kant där det är lätt att få tag på nageln och dra uppåt, låter sjukt brutalt, men ibland drar jag för långt och då börjar det blöda och det gör så JÄKLA ont och det kan även skada nagelbanden till slut.. Om jag vet med mig att jag ska ha typ prov, ta spruta, tävla eller redovisa, då klipper jag alltid naglarna dagen innan för att slippa riva upp naglarna. Gör ju så djävulskt ont efteråt!

Jag knäcker tår, fingrar, handleder, fotleder & nacke när jag är nervös, stressad eller uttråkad, samma som med naglarna alltså. Men om jag minns rätt med detta med knäckningar så kan det göra att man blir överrörlig, kommer inte riktigt ihåg men jag vet att det inte är bra att knäcka(s).

Jag tuggar på min tungpiercing, samma här! När jag är koncentrerad, nervös, stressad eller uttråkad så tuggar jag på min piercing. SÅ JÄVLA DUMT!!!! Jag har tuggat på den så hårt en gång att jag var liiivrädd att tanden gick sönder, men det gjorde den som TUR var inte. Men därför måste jag sluta tugga, och greja med den i allmänhet, det är så dumt! Så som bilden nedan visar gör jag.. :s

/A

Kommentarer
Postat av: Malou

Inte bra Mandis!! :(

2012-04-17 @ 21:26:06
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0