Första clearrounden med Lucky


Detta är en bild från min och Luckys första "tävling", en clearround på Östergårds ridklubb, då hade jag haft honom i ca 2 veckor kanske? Minns inte riktigt men inte länge var det iallafall. Jag hade med mig både Lucky och Trevina dit och jag hoppade 60 med båda två, hihi, mesigt jag vet.. Ville egentligen hoppa 70 men man fick välja - 40, 60, 80, 1m. Och då kände jag mig inte redo att hoppa 80cm..! Fick två felfria rundor med Lucky och en med Trevina, vi rev sista hindret pga att jag slarvade och inte red enda in i slutet.

Jag kommer så väl ihåg hur jäkla nervös jag var när jag gick in på banan, haft Lucky i ca 2 veckor, inte lärt känna honom ännu och hoppat honom en gång hemma efter provridningen. Men 60cm visste jag ju att han klarade eftersom vi hade hoppat 90 på provridningen. Hahaha, sedan efter banans slut tog det tre varv i paddocken innan jag fick stopp på honom och alla utanför skrattade åt honom, såå söt!


Här är även rundan med Trevina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0