Resultat Clearround 15/4

Framridning 70cm
Han var seg, bjöd inte riktigt framåt så fick väcka honom ordentligt för att han skulle komma igång. Väl då var det mycket bättre. :) Blir så irriterad på ungar som inte kan HÖGER regeln och kan öppna sina öron för att höra när man ropar vilket hinder man ska hoppa, BÄTTRE KOLL TACK! Höll på att rida in i samma unge typ fyra gånger för att hon red mitt framför då jag skulle hoppa.

Inne på banan
Sjukt pigg! Han tände verkligen till när han kom in där & lyssnade på minsta lilla hjälp från min sida. Han var ärlig och han var verkligen med mig till 100%. Supernöjd med en felfri runda!



Framridning 80cm
Blev ingen framridning då funktionären som skulle ropat in mig hade glömt av att ropa in mig. Så när det var min tur att komma in på banan hade jag inte fått rida fram mer än att jag hade skrittat utomhus. Så fick springa in till framhoppningen och hoppa två hopp på 80 för att "värma upp honom" och sedan stressa in på banan. Väldigt kul att jag fick chansen att värma upp min ponny INNAN jag ska in på banan för att hoppa 80cm som faktiskt är stort för mig och speciellt när jag har en gammal ponny.

Inne på banan
Han var pigg, väldigt stark och jag hann inte fokusera, han fattade säkert inte vad som hände då allt blev så stressigt helt plötsligt. Blev kråkhopp på vart & varannat hinder, rev andra hindret, vägrade på 3dje, 5 och en sista gång på  8an och blev därmed "utesluten". Är INTE nöjd med den rundan & det kändes inte bra att det var den som jag avslutade dagen med.

Båda rundorna!

/A

Kommentarer
Postat av: Malou

Men gud vad dåligt att du inte fick rida fram innan!! :O Men härligt att det gick bra i första!! :D <3

2012-04-15 @ 17:38:40
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: Taaackar! :D Okej men Amanda det hade ni ju klarat!! <3

2012-04-15 @ 19:35:49
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: N

Ni va grymmers

2012-04-16 @ 09:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0