Enmanshäst

Jag tror inte det finns enmanshästar. Det är en mening jag står & alltid stått blankt fast vid. Det finns hästar som har svårare för att acceptera nya människor, men det finns nog inte en enda häst som inte hade kunnat leva/bli riden av någon annan än just EN människa.

Jag får lite panik när jag läser & hör att den där ponnyn är sååååå svår att ingen får rida den. Nähä, vad synd. Klart jag accepterar att man inte vill sätta upp vem som helst, men att säga att hästen är FÖR SVÅR för att någon annan än en själv ska kunna rida den? Suuure. Det är självklart att man väljer ut med omsorg vem som ska få rida ens ögonsten, det är inte så att jag sätter upp vem tusan som helst, och sedan råkar det vara så att jag har världens goaste ponnysar hemma som inte bryr sig så mycket om nya ryttare.

Men det värsta är nästan när någon går runt och klagar på att ens ponny är SÅ stark, SÅ svår och ingen annan klarar av den och sedan en dag får en ny ryttare rida hästen... Och den inte är svårriden? PINSAMT är vad det är. Varför vill man snacka om sin häst som värsta monstret och sedan hux flux visas motsatsen?!

Jobbigt det blir med dessa såkallade enmanshästar när det väl kommer till kritan och man måste sälja den. "Wooops, ingen kan ju köpa den för den kan ju inte leva utan mig.."

Skippa snacket om enmanshästar, jag köper att hästen är SVÅR att rida, att hästen har svårARE att acceptera nya ryttare, men enmanshäst? ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0