Pump it up

Jag har nog världens sämsta självförtroende och jag vet det så väl men vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, men jag försöker peppa mig själv med att det finns folk som är lika osäkra som mig.

Men varför får man dåligt självförtroende?
Hur många har INTE fått en kommentar om sin ridning, sin klädsel, sina hästar os.v.?
Ibland vågar jag inte ens skriva ut saker här på bloggen, eller berätta för några av mina vänner saker om mina hästar/mig för att jag inte vill ha någon "taskig" kommentar. Självklart vill jag ha kritik, fast skrivet på ett TREVLIGT sätt och inte "FAN VAD DÅLIGT DU RIDER".

När jag skulle på ridläger nu i somras var jag helt galet nervös för att folk skulle tycka jag red dåligt, hade fula grejer och att Trevina var ful (haha, nu kan jag faktiskt skratta åt det..) Jag var tillochmed så nervös att innan vi skulle åka satt jag och GRÄT. Men trots att jag inte har en enda kingsland grej tyckte folk mina outfit's var snygga. Ett bevis på att man inte behöver ha Kingsland för att vara snygg, right?

På alltför många bloggar läser man elaka kommentarer, MEN VARFÖR?
Vad är grejen att skriva taskiga saker om andras liv, om de vill ha omatchad outfit LÅT DOM, vill de ha en såkallat "gammalt ök" LÅT DOM, rider de dåligt LÅT DOM. Det blir inte bättre för att du bakom din datorskärm sitter och kommenterar sådant. Istället för att skriva sådant, skriv något SNÄLLT. Vem blir inte glad för en go & glad kommentar: "Ååhh, söt häst!" Vadfan vad som helst är bättre än något elakt.

Hur kan man ens med att skriva sådant som jag så ofta ser på Sofias, Linns, Dressyrmupparna's os.v.'s bloggar?
Man kan inte bedömma någons ridstil genom BILDER. Det är en enstaka sekund det ser ut som någon av de håller aningens hårt i ena tygeln, som bettet är påväg ut genom munnen, som man har hälen uppåt, som man sitter framåtlutad, som hästen går bakom lod, EN BILD KAN INTE SÄGA NÅGONTING.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0